U dient allereerst uw alarmsysteem in teststand te zetten. Hiervoor dient U te bellen naar de Securitas Helpdesk via 02 263 23 06. Er zal U gevraagd worden om zich te identificeren met uw ID-code of uw paswoord. De Securitas medewerker zal uw alarmsysteem in test plaatsen.
Haal de PIR-camera van het montageblokje af zodat u de PIR-camera in handen heeft. Dit doe u door de PIR-camera naar boven te duwen. Controleer welke type PIR-camera U heeft a.d.h.v. onderstaande foto’s 1 & 2. Indien u PIR-camera overeenkomt met foto 1, ga dan verder met punt 3. Indien u PIR-camera overeenkomt met foto 2, ga dan verder met punt 10.
Draai het schroefje aan de onderzijde van de PIR-camera los met een kleine schroevendraaier.
Haal het gele batterijblok eruit. Hierin zitten 2 batterijen, eentje aan de voorzijde en eentje aan de achterzijde (zie de foto).
Vervang beide batterijen (Type: AA 1.5V Lithium).
Stop het batterijblok terug in de PIR-camera.
Controleer of het klein wit rubber dopje nog op de juiste plaats zit. Dat is erg belangrijk voor de werking van de PIR-camera. (zie foto)
Schroef het kapje weer op de achterzijde van de PIR-camera en controleer of het klein wit rubber dopje uit het kapje steekt (zie foto).
Draai het schroefje aan de achterzijde van de PIR-camera los met een kleine schroevendraaier.
Verwijder nu het dekseltje aan de achterzijde. U ziet nu 3 batterijen.
Vervang alle 3 de batterijen (Type: CR123A Lithium 3V).
Schroef het dekseltje weer op de achterzijde van de PIR-camera.
Klik de PIR-camera terug op het montageblokje.
Het alarmsysteem dient nu gereset te worden. Dit doet u door het alarmsysteem middels de keypad UIT te schakelen. Let op! Dit kan alleen op de keypad. U kunt dit niet via uw telefoon doen.
Herhaal stap 1 om uw systeem uit de teststand te halen.
U dient allereerst uw alarmsysteem in teststand te zetten. U belt hiervoor de Securitas Service Desk op het nummer 02 263 23 06, op werkdagen (ma – vrij) tussen 6u en 20u. Zij zullen u begeleiden in het proces om uw systeem in test te zetten.
Schroef het klavier aan de onderzijde los en verwijder het frontplaatje.
U kunt nu de batterij (CR123A) makkelijk vervangen.
Controleer of het kleine witte rubbertje nog op de juiste plaats zit en schroef het frontplaatje voorzichtig terug op de bevestiging (zie foto : Batterijen vervangen van een klavier).
Het alarmsysteem dient nu gereset te worden. Dit doet u door het alarmsysteem vanop het klavier UIT te schakelen. Let op! Dit kan alleen op het klavier (code + slotje open). U kunt dit niet via uw telefoon doen.
Als laatste stap dient u uw systeem uit de teststand te halen. Hiervoor belt u opnieuw de Securitas Service Desk op het nummer 02 263 23 06, op werkdagen (ma – vrij) tussen 6u en 20u. Zij zullen ook een controle doen of het systeem weer volledig functioneel is.
U dient allereerst uw alarmsysteem in teststand te zetten. U belt hiervoor de Securitas Service Desk op het nummer 02 263 23 06, op werkdagen (ma – vrij) tussen 6u en 20u. Zij zullen u begeleiden in het proces om uw systeem in test te zetten.
Haal de PIR-detector van het montageblokje af zodat u de PIR-detector in handen heeft. Dit doe u door de PIR-detector naar boven te duwen.
Draai het schroefje aan de onderzijde van de PIR-detector los met een kleine schroevendraaier.
Het alarmsysteem dient nu gereset te worden. Dit doet u door het alarmsysteem vanop het klavier UIT te schakelen. Let op! Dit kan alleen op het klavier (code + slotje open). U kunt dit niet via uw telefoon doen.
Als laatste stap dient u uw systeem uit de teststand te halen. Hiervoor belt u opnieuw de Securitas Service Desk op het nummer 02 263 23 06, op werkdagen (ma – vrij) tussen 6u en 20u. Zij zullen ook een controle doen of het systeem weer volledig functioneel is.
U dient allereerst uw alarmsysteem in teststand te zetten. U belt hiervoor de Securitas Service Desk op het nummer 02 263 23 06, op werkdagen (ma – vrij) tussen 6u en 20u. Zij zullen u begeleiden in het proces om uw systeem in test te zetten.
Haal de rookmelder van zijn bevestiging. (kleine draai naar links)
Open het klepje aan de achterzijde van de rookmelder
Vervang de 3 AA batterijen.
Sluit het klepje opnieuw en bevestig de rookmelder terug op zijn montageplaat. Het witte lijntje op de detector zelf komt overeen met de aansluiting op de montageplaat. (kleine draai naar rechts, zie foto : Batterijen vervangen van de rookmelder)
Het alarmsysteem dient nu gereset te worden. Dit doet u door het alarmsysteem vanop het klavier UIT te schakelen. Let op! Dit kan alleen op het klavier (code + slotje open). U kunt dit niet via uw telefoon doen.
Als laatste stap dient u uw systeem uit de teststand te halen. Hiervoor belt u opnieuw de Securitas Service Desk op het nummer 02 263 23 06, op werkdagen (ma – vrij) tussen 6u en 20u. Zij zullen ook een controle doen of het systeem weer volledig functioneel is.
U dient allereerst uw alarmsysteem in teststand te zetten. U belt hiervoor de Securitas Service Desk op het nummer 02 263 23 06, op werkdagen (ma – vrij) tussen 6u en 20u. Zij zullen u begeleiden in het proces om uw systeem in test te zetten.
Het magneetcontact is bevestigd op de omlijsting van een raam of deur. Schroef het vijsje los aan de onderkant van het magneetcontact. U kan deze nu voorzichtig losmaken van het vastgeschroefd gedeelte.
Vervang de batterij (CR123A – 3V)
Controleer of het kleine witte rubbertje nog steeds op de juiste plaats zit. Dit is zeer belangrijk voor de werking van het magneetcontact (zie foto : Batterij van het magneetcontact vervangen).
Klik de voorkant van het magneetcontact terug op het vaste gedeelte. Pas op: Eerst de bovenkant goed aanduwen zodat het geheel mooi in elkaar valt.
Het alarmsysteem dient nu gereset te worden. Dit doet u door het alarmsysteem vanop het klavier UIT te schakelen. Let op! Dit kan alleen op het klavier (code + slotje open). U kunt dit niet via uw telefoon doen.
Als laatste stap dient u uw systeem uit de teststand te halen. Hiervoor belt u opnieuw de Securitas Service Desk op het nummer 02 263 23 06, op werkdagen (ma – vrij) tussen 6u en 20u. Zij zullen ook een controle doen of het systeem weer volledig functioneel is en of u het magneetcontact goed heeft bevestigd.
In het geleverde pakket kan u de binnensirene terugvinden + bijgeleverde batterijen 4x 1,5V D Alkaline. Kijk allereerst goed na op welke manier je de sirene terug sluit zodat u deze meteen op de goede manier kan sluiten. Anders zal de sirene een sabotage alarm geven wanneer u deze opnieuw moet openen.
Plaats de batterijen in de sirene. U zult nu 1 beep horen.
U zal nu uw alarmsysteem in teststand dienen te zetten. U belt hiervoor de Securitas Service Desk op het nummer 02 263 23 06, op werkdagen (ma – vrij) tussen 6u en 20u. Zij zullen u begeleiden in het proces om uw systeem in test te zetten.
Op de sirene is een blauw zekering blokje aanwezig genummerd van 1 tot 7.
De operator aan de telefoon zal u vragen om switch nummer 7 omhoog te zetten. Deze blijft altijd ten alle tijden omhoog staan (zie foto : Installeren van een extra binnensirene)
De operator zal nadien uw centrale in learning mode plaatsen en u vragen switch nummer 1 omhoog te schuiven. De sirene zal enkele beeps geven en zal worden toegevoegd aan uw systeem. U mag nadien switch 1 terug omlaag schuiven (zie foto : Installeren van een extra binnensirene)
Zie foto voor finale stand van de switches.
U kan nu de centrale installeren op de voor u beste plaats. Dit mag worden bevestigd op de muur of mag ook op een kast liggen.
Geef goed aan welke functies van de sirene moeten geactiveerd worden zodat de operator de juiste instellingen kan invoeren. Deze functies kunnen achteraf altijd vanop afstand aangepast worden.
Het alarmsysteem dient nu gereset te worden. Dit doet u door het alarmsysteem vanop het klavier UIT te schakelen. Let op! Dit kan alleen op het klavier (code + slotje open). U kunt dit niet via uw telefoon doen.
Als laatste stap dient u uw systeem uit de teststand te halen. Hiervoor belt u opnieuw de Securitas Service Desk op het nummer 02 263 23 06, op werkdagen (ma – vrij) tussen 6u en 20u. Zij zullen ook een controle doen of het systeem weer volledig functioneel is.
In het geleverde pakket kan u de glassbreak sensor terugvinden + bijgeleverde batterij.
Draai het schroefje aan de onderzijde van de glassbreak sensor los met een kleine schroevendraaier.
Haal nu het kapje aan de achterzijde los. Plaats de batterij op de voorziene plaats. De sensor zal nu een groen en rood lichtje geven.
U zal nu uw alarmsysteem in teststand dienen te zetten. U belt hiervoor de Securitas Service Desk op het nummer 02 263 23 06, op werkdagen (ma – vrij) tussen 6u en 20u. Zij zullen u begeleiden in het proces om uw systeem in test te zetten.
Wanneer de operator u vraagt om het knopje in te duwen, duwt u op het grijze rondje net boven de batterij (Zie Foto : Glassbreak sensor).
Uw centrale zal nu 2 korte beeps geven en de operator zal het signaal van de sensor ontvangen.
U kan de glassbreak sensor installeren op 2 manieren :
Draai de sensor voorzichtig toe en verwijder de rode plakstrip op de achterkant. Plak de sensor op het plafond. (niet naast airco,luidspreker)
vijs het achterste plaatje vast op het plafond en draai voorzichtig de sensor toe.
Het alarmsysteem dient nu gereset te worden. Dit doet u door het alarmsysteem vanop het klavier UIT te schakelen. Let op! Dit kan alleen op het klavier (code + slotje open). U kunt dit niet via uw telefoon doen.
Als laatste stap dient u uw systeem uit de teststand te halen. Hiervoor belt u opnieuw de Securitas Service Desk op het nummer 02 263 23 06, op werkdagen (ma – vrij) tussen 6u en 20u. Zij zullen ook een controle doen of het systeem weer volledig functioneel is.
Securitas maakt gebruik van cookies om je gebruikerservaring te verbeteren.
Meer informatie